InformatieLaat uw klanten betalen

Op dit moment een aantal openstaande facturen van klanten? Wij geven je graag een aantal praktische tips waarmee u zelf aan de slag kunt.

1. Verstuur een betalingsherinnering.

De eerste manier om onder de aandacht te komen bij uw klant is via het versturen van een betalingsherinnering. Doe dit op een vriendelijke toon, aangezien je nog niet weet wat de reden is van het uitstel van de betaling. Mogelijk heeft de klant de factuur niet ontvangen, heeft hij deze hoofd gezien of spelen er andere zaken. Oordeel daarom nog niet te vroeg.

2. Neem telefonisch contact op.

Nog geen betaling of reactie vernomen op uw betalingsherinnering? Neem dan eens telefonisch contact op met de klant om verhaal te halen. Probeer dit met een positieve insteek, aangezien hiermee de kans van slagen groter is. Benoem tijdens dit gesprek duidelijk de verstreken datum, factuur en openstaand bedrag. Na afloop kunt u ter herinnering de factuur nogmaals sturen en refereren aan het telefonisch contact.

3. Bespreek een betalingsregeling.

Komt u erachter dat de klant geen financiële mogelijkheden heeft om de factuur te betalen? Zorg dan dat u concrete afspreken met elkaar maakt met betrekking tot een betalingsregeling. Van een ‘kale kip kun je niet plukken’ dus probeer daarom vooral gezamenlijk in mogelijkheden te denken, maar laat de termijn ook niet oplopen. Vandaar dat het goed is om hierbij een specialist in te schakelen, die voor u ook een contract kan opstellen om afspraken vast te leggen. Wij kunnen u hierbij helpen, neem hiervoor gerust contact met ons op.

4. Verstuur een aanmaning.

Hebben voorgaande stappen nog geen reactie opgeleverd van de klant, dan kunt u het beste een laatste aanmaning sturen. Hierin laat u weten dat dit de laatste kans tot betaling is voordat u de zaak overdraagt aan een incassobureau. De kosten die hiervoor gemaakt dienen te worden zullen voor rekening zijn van de klant. Dit is de laatste stap die u kunt ondernemen om de klant te laten overgaan tot betaling.

5. Schakel een incassobureau in.

Kunt u op geen enkele manier in contact komen met uw debiteur en/of blijft de betaling nog steeds uitstaan? Dan adviseren wij u om de hulp in te schakelen van een incassobureau. Tevens kost het u vaak veel tijd en energie, wat u beter kunt besteden aan uw core business. Vandaar dat wij het graag uit handen nemen en vervolgstappen voor u kunnen ondernemen.

Bel of mail ons voor vragen

null

We bekijken graag met u hoe we uw incasso meer verantwoord en effectiever kunnen maken. Bel of mail met ons.

    BEL OF MAIL MET ONS

    Marathon 11-C
    1213 PG Hilversum

    Postbus 8010
    1201 HA Hilversum

    Tel: 085 – 077 53 00
    info@connectincasso.nl